Wednesday, January 02, 2013

366 dagar.

358/366.

Att 2012 är till ända innebär också att jag avslutat mitt första 365-dagars projekt...fast eftersom det är skottår blev det förstås ett 366-dagars projekt istället. Hur som helst, varje dag i ett år har jag tagit minst en bild som jag sedan lagt upp på Flickr. När jag påbörjade detta 1:a januari förra året visste jag inte om jag skulle orka hela vägen, men det har jag faktiskt gjort - även om jag fuskade lite i samband med flytten då tiden var knapp och det därför blev lite väl många foton tagna med iPhone.

Många av bilderna har redan figurerat här på bloggen som illustration till inlägg om saker som hänt under året, men den som vill se samtliga foton jag tagit till projektet hittar dem här

Precis som jag anade då jag påbörjade detta har det varit lite småtungt ibland och därför är det väldigt varierande kvalitet på materialet - vissa är jag mycket nöjd med, andra har jag mer eller mindre bara knäppt i farten för att bli av med dagens bild, i flera fall till och med "bara" med mobilkameran.
På det stora hela har det dock varit kul och framför allt utvecklande. Så pass kul att jag kör vidare med samma upplägg i år - denna gång med förutsatsen att hålla mobilbilderna så få som möjligt. Eller kanske till och med utan att använda mig av någon bild som inte är tagen med en "riktig" kamera? Om det lyckas återstår att se, men kommer i alla fall att gå att följa mitt 365-dagar projekt för 2013 här.

113/366.
134/366.

337/366.  

Dagens:
Rodriguez - Inner City Blues

No comments: