Wednesday, December 05, 2012

Tur att man har flera intressen.


Idag kom snökaoset till Eskilstuna, som det brukar heta på kvällstidningsjargong.
Med andra ord är det inte att tänka på att köra scooter eller meka...faktum är att det till och med är så gott som omöjligt att komma in i garaget i nuläget. Jag hade någon slags naiv förhoppning om att kunna komma i ordning där under veckoslutet, men för tillfället kan man nätt och jämnt ens ta sig fram till garageporten, så det känns som om jag får skjuta det på framtiden.

Ett positivt sätt att se på saken är dock att jag nu istället får tid att med gott samvete ägna mig åt lite musik med gott samvete. Särskilt nu när jag har en "ny" gitarrförstärkare tillverkad av samme gitarrist/Blacksmiths-medlem vid namn Lars som jag nämnde i förförra inlägget.
Under företagsnamnet ReVintage förser han vintage-törstande gitarrister landet över med handtillverkade helrörsförstärkare (så kallade boutique-stärkare) av bästa möjliga kvalitet och tillverkade av handplockade komponenter. Och när jag av en ren slump nämnde att jag funderade på att skaffa en bra lite mindre förstärkare som skulle fungera att använda på scen men ändå inte ta så mycket plats hemma sade Lars att han hade en av sina som stod oanvänd hemma och att jag kunde få (eller snarare på obestämd tid "låna") den. Det kallar jag vänlighet!  Fast å andra sidan är det klart att vi hjälper varandra när vi båda kör scooter och dessutom nästan är grannar.

Den låter fantastiskt - och att den dessutom är snygg gör ingenting. Inte ens Elle gnällde när jag ställde upp den hemma.

Tack Lars! Nu har jag något att göra tills det tinar upp lite.

Dagens:
The Jam - In The City

2 comments:

Anonymous said...

Ha, jag misstänkte att det var något på gång! Tänker du posta några ljudklipp också?

Ronnie said...

Haha - vad fick dig att misstänka det?
Ljudklipp kommer eventuellt så småningom, men det blir nog tidigast om en vecka eller två i så fall.