Wednesday, December 12, 2012

All dressed up with somewhere to go.


Jodå. Det var precis lika bra som för 14 år sedan. Kanske till och med bättre.
Och jodå, vi stod längst fram. Och jodå, vi skrek med. Och jodå, vi röjde som dårar.
Men nej - jag kunde faktiskt gå dagen efter. Fast lite träningsvärk hade jag allt.

Enligt Refused själva är det här deras sista turné någonsin, vilket således innebär att lördagens spelning var deras sista i Stockholm någonsin. Å andra sidan sade de för 14 år sedan att de aldrig någonsin kommer att återförenas och bad media bränna alla foton på dem så man vet ju aldrig, men om man förutsätter att de menar allvar denna gång så:

Hejdå Refused! Tack för de här åren och alla fantastiska spelningar. Ni har tagit uttrycket "to go out with a bang" till en ny nivå.


Punkrockpublik i internetåldern. 
Ett par iPhone-filmade videoklipp måste jag såklart bjuda på också. Ursäkta den kassa kvaliteten.
Först och främst - introt (med ett litet gästspel av Fyris). Här har vi ett band som vet hur man gör entré. Peppen var total!

Och sedan, såklart, Rather Be Dead. Fortfarande en av de mest effektiva livelåtarna någonsin. Och Dennis Lyxzén är fortfarande en av de bästa frontmän man kan ställa på en scen.
Som synes hade jag tagit en paus från piten och ställt mig vid sidan av scenen för att hämta andan här.



Dagens:
Refused - Refused Are Fucking Dead.

No comments: