Wednesday, October 17, 2012

Varning för husbilder.


Jag har skrivit förvånansvärt lite (tycker jag iaf själv) här på bloggen om vårat hus och flytten. Men för att sammanfatta vad som hänt sedan flyttlasset gick är vi nu så gott som installerade. Det mesta är i alla fall uppackat och det börjar kännas som ett hem. Det innebär naturligtvis att det är dags att ta tag i nästa steg - ommålning, renoveringar och annat sådant kul.

Jag har därför passat på att ta lite bilder på hur det ser ut i nuläget, för att sedan kunna dokumentera arbetet och jämföra före och efter.

Det är ganska många bilder så jag kommer inte att lägga upp dem här, men den som är nyfiken på hur det ser ut nu - när vi kommit börjat komma i ordning men ännu inte börjat fixa väggar, golv och sådant- kan kolla på min Flickr. Där ligger alla bilder - dessutom med lite info om vad vi skall göra i varje rum, dock på engelska eftersom Flickr är internationellt.

Flickr-galleriet med bilder från vårt nya hem som det ser ut idag hittar ni om ni klickar här.

Knappast den finaste delen av vårat hem, men kanske den viktigaste (även om det råder delade meningar om det) och antagligen den som kommer att genomgå störst förändringar under tillfixningen. Dessutom måste jag såklart få in lite scootrar i inlägget.

Dagens:
Madness - Our House

No comments: