Friday, September 07, 2012

Eskilsphenia 2012!


 Uppställningen utanför Café Norr var välbesökt.
Foto: Helena Nerlund

Redan dagen efter att vi flyttat hela vårat bohag till huset var det dags att arrangera Eskilsphenia. I år var femte gången Eskilstuna skulle fyllas av scootrar från landets alla hörn och kanter. Träffen har för varje år växt och denna gång var den årets (förmodligen) nästa största träff i Sverige! Otroligt kul såklart, men minst sagt ganska stressande med tanke på allt annat jag haft runt omkring mig på sistone. Trots tidsbrist och allmän röra gick det dock lysande och såväl kortegen och övriga aktiviteter under dagen som klubbkvällen på Filial framåt natten var riktigt lyckade.

Jag valde att för ovanlighetens skull inte plocka med mig någon kamera överhuvudtaget - vis av erfarnenhet från tidigare år visste jag nämligen att det skulle vara fullt upp med att få allt flyta på som det skulle ändå och att i stort sett inga kort skulle bli tagna.

Tur att andra hade med sig kameror istället - exempelvis Helena, som knäppte ett helt gäng riktigt fina bilder hon varit snäll nog att låta mig låna till detta inlägg. Tack för det!
Resten av hennes foton från Eskilsphenia, liksom en hel del andra fina foton, hittar ni på hennes blogg.


Stort tack till alla andra i Blacksmiths för hjälp med arrangemanget, Filial för att vi fick husera där på kvällen, Soul Sounds för fantastiskt DJ:ande och Stockholm Mods Scooter Club för att ni är de ni är och för spontan-DJ:ande i loungen på kvällen. Samt, mest av allt, jättetack till alla ni som reste hit  från alla landets hörn och kanter - det är ni som gör Eskilsphenia till vad det är!

Nu är det bara ett år kvar till Eskilsphenia 2013.

 En fördel med att låta andra sköta fotograferandet är att man själv får vara med på blid lite också. Tack för denna suveräna bild på mig, Helena!
Foto: Helena Nerlund


 På väg över bron.
Foto: Helena Nerlund

 Kortegen genom stan fick en del nackar att vändas.
Foto: Helena Nerlund

Mer scootrar på rad.
Foto: Helena Nerlund  

Det blev såklart lite burnande på Filials uteservering framåt natta.
Foto: Mikael Strandberg

Dagens:
Billy Sha-Rae - Do It 

No comments: