Wednesday, June 06, 2012

Kyla, stormvindar, punkteringar och massor av gröna parkas.

We are the mods, we are the mods, we are, we are, we are...
 
 I fredags eftermiddag drog jag direkt hem efter att ha avslutat den kurs jag gått via jobbet, hoppade på Vespan (nej, ingen av Lambrettorna är på vägen ännu) och satte kurs mot Nynäshamn och färjan till Visby. Det var dags för årets upplaga av Gotland Mod Weekender. Och det var kallt. Så kallt att jag redan i Södertälje var så stelfrusen om fingrarna att det var med nöd och näppe jag lyckades tanka...

Det kylan skulle visa sig enbart vara början. Det blev en stormig helg. På många sätt. Dörrar som blåste upp, fler punkteringar och trasiga scootrar än vad jag trodde var möjligt, dörrar som blåste upp mitt i natten, kalabalik på krogen, galet dansgolv på Surfers i Visby. Och såklart massor av goda vänner i gröna parkas. 

Som vanligt sista tiden låter jag bilderna tala för sig själva. Några här på bloggen, resten hittar ni här
Stockholmsmodsens PX fick punka på löpande band. 
 
 Det är inte mod om man inte har en klädhängare och en sminkspegel med till vandrarhemmet.

Samling utanför vandrarhemmet. 
 
Dagens:
The Who - 5:15

No comments: