Wednesday, June 20, 2012

Ålandstrippen - och semester!

Jag måste (något skamset) erkänna att jag blev en smula förälskad i vår lånade transport. Landvägskung! 

De av er som läst min blogg ett tag vet redan att vi har som tradition med Lambretta Club Stockholm att åka till Åland varje sommar tillsammans med diverse vänner och bekanta. Föregående helg var det dags för årets tripp...som lämpligt nog inföll samma helg som jag gick på årets semester. Ett ganska perfekt sett att inleda sommarledigheten vill jag påstå.
Jag lyckades få TV175:an tillräckligt klar för att kunna köra den på Åland (uppföljning på det kommer snart), men inte tillräckligt för att våga köra den hela vägen till Kapellskär (som färjan går från) med full packning och Elle bakpå. Som tur är var den gode Anders vänlig nog att låna ut sin pickup så att jag kunde transportera dit den. Smidigt så det förslår! 

Det blev en kall, blåsig och regnig helg på ön. Vilket så klart inte hindrade oss från att ha det bra ändå. Ni får, i vanligt ordning sista tiden, hålla till godo med bilder istället för en grundlig redogörelse av vad vi företog oss.

Fler foton hittas här
Det blev såklart en del mekande...
...en del hotellrumshäng...

...och kanske framför allt en del öl.

Dagens:
The Litter - Action Woman

No comments: