Monday, May 07, 2012

Berg- och dalbanelördag. Och Scooterpremiär.

Stockholm Mods SC njuter av vårsolen. 

Det blev en ganska underlig lördag med vissa berg- och dalbanetendenser för min del. Jag gick upp i skaplig tid eftersom jag redan sedan tidigare bestämt mig för att åka till Stockholm och delta i deras scooterpremiär. Men redan när jag stod och gjorde frukost ringde jobbet på telefonen. Och gav mig ett mycket, mycket tråkigt och tragiskt besked.

Nu blir det lite konstigt här eftersom jag på grund av sekretess inte kan skriva ut exakt vad det gällde - jag får helt enkelt nöja mig med att skriva att det var tragiskt och oväntat och som en följd av det lade en viss sordin på min dag.

Trots det åkte jag ändå till Stockholm, om än med tåg och med beslutat taget för mig själv om att åka hem med sista tåget trots att grundplanen varit att sova över. Väl där sken solen och scootrarna blänkte ikapp vid The Loch & Quay som var slutmålet för dagens kortegekörning där jag mötte upp de andra.
Grill, kaffe och för mig (som inte körde) en öl fick snart saker att kännas lite ljusare och när jag efter avslutat mingel fick skjuts till Nytangaraget i Vespa med sidovagn där det vankades lite mekhäng kändes det mesta ganska bra igen.

I garaget tog vi ett par öl till, inventerade delar till Jonas TV175-motor samt felsökte Karins LI-motor (med lyckat resultat) ett par timmar innan det var dags att bege sig tillbaks till The Loch & Quay för att inleda kvällens fest med lite skivspelande. Jag och Sven värmde upp dansgolvet lite innan The Crashbars gick på scen vid 21:30. Efter att de dragit igenom sitt riktigt svängiga set tog jag över bakom skivspelarna för ett kortare set eftersom jag behövde dra därifrån ca 23 för att hinna med sista tåget hem. Det gick riktigt bra och jag fick till ett bra golv precis lagom tills det var dags för min gode vän Tailor Bob att ta över och mig att snabbt springa runt och säga hejdå till alla och sedan dra mot tåget hem. Man skall ju lämna festen när det är på topp sägs det, men i just detta fall får jag väl erkänna att det kanske var lite väl på topp för att man skulle vilja lämna den egentligen. 

Men, trots allt hade jag ju redan bestämt mig och hann till centralen i precis sista sekund. Rullade så småningom in i Eskilstuna lagom sent för att möta upp några av mina kollegor på Grappa (som skulle jobbat men på grund av det inträffade fått ledigt hela helgen) och ventilera lite. 

Kort sagt en mycket märklig lördag som pendlade hej vilt mellan vårsol samt glädje och vad som väl närmast kan beskrivas som sorg.
Men så är livet ibland. Och inte ens jag, som tycker instinktiv illa om klyschiga talesätt, kan annat än hålla med om det en av mina kollegor skrev på ett visst socialt forum tidigare under dagen när vi diskuterade just att det kändes lite konstigt att åka iväg och ha kul under de omständigheter som rådde:
"Idag gav livet mig citroner. Testar att göra lemonad."

Full fart i sidovagn över söders höjder.
Jonas och hans serie 1-projekt som förhoppningsvis är klart till sommaren. Och ja, till er nördar som tänker kommentera det - det är ett styrhuvud från en serie 2:a.
The Crashbars uppmuntrade till kärlek på dansgolvet.

Dagens:
Curtis Mayfield - Move On Up

No comments: