Tuesday, April 24, 2012

I ett garage i Stockholm.

Känn ingen press Henke.

I lördags var det dags för oss i Lambretta Club Sthlm att träffas för en av de mekkvällar vi har med ojämna mellanrum. Jag tog tåget till Stockholm (det är fortfarande lite för kallt för att köra scooter så långt) och mötte upp de andra i garaget vi använder oss av på Söder.

Henke monterade ett Goriblås (så nu är jag inte ensam i Sverige med det längre) samt ny förgasare på sin numera Monza-kittade SX200, Karin bytte lager i sin LI serie 2-motor och Jonas satte ditt ett par skruvar i sitt styrhuvud medan vi andra drack öl och gjorde vårar bästa för att få de tre att känna sig pressade att bli klara.

På något otroligt sätt lyckades jag framåt sen kväll frammana tillräckligt mycket självdisciplin för att ta sista tåget hem till Eskilstuna där kvällen fortsatte med födelsedagsfest för min före detta kollega Joel, men det är en helt annan historia...

En lyckad lördagskväll som inte direkt gjorde mig mindre sugen att bli klar med de av mina scootrar som just nu står som "projekt under vardande" nere i garaget. Har ett par lediga dagar framför mig nu, så med lite tur dröjer det inte alltför längre förrän jag kan gasa nedför Eskilstunas gator på en Lambretta igen...

Fler bilder finns här



Dagens:
Bob Hund - Varningsklockorna

No comments: