Wednesday, April 18, 2012

Familjefoto - före.

Ett familjefoto före skruvandet - efter lär komma när allt är klart. Hur lång tid det kommer att ta törs jag dock inte uttala mig om.

I samband med att jag städade, rensade och organiserade i garaget passade jag på att ta en liten familjebild av mina scootrar...innan mekandet sätter igång. Jag har nämligen fått hem en jättesändning prylar från diverse scooterfirmor och har således ett rejält antal timmar i garaget att se fram emot nu.

Det är faktiskt något som skall göras på samtliga hojar - i vissa fall väldigt mycket, i andra ganska lite. Såväl mekaniskt som kosmetiskt. Allt ifrån ytterligare trim till renovering av tändsystem till byte av diverse motordelar till nya sadlar, pakethållare, gummidelar och annat kul. Dessutom skall en P200-motor renoveras och förmodligen stoppas in i ena Touringen.

Hur lång tid det här kommer att ta återstår att se, men tanken är att dokumentera de olika projekten tämligen ingående och lägga upp processen här på bloggen. Så de av er som är ointresserade av motorer och garagehäng kan lika gärna klicka på "unsubscribe" på en gång.

Nu återstår bara att bestämma vilken av hojarna jag skall börja med...

Dagens:
Herbie Hancock - The Naked Camera

No comments: