Wednesday, February 22, 2012

Listmek i Lillkyrka.

Tropic kör sin "tankfull scootermek"-pose.

I måndags efter jobbet stoppade jag och Lars S från Blacksmiths in en Vesparam i bakluckan på hans bil och drog till Lillkyrka där Tropic, min klubbroder från Sweden Blues SC som också driver Get Hip bor. Lars kraschade sin Vespa P i somras och har därefter bestämt sig för att göra en rejäl renovering/customisering på den. Den är fortfarande mestadels nedplockad, men jag har fått en förhandstitt på delarna. Det blir tvåtonslack (rött och gräddvitt i Porschekulörer), barendblinkers, igensatta blinkershål i benskölden, retrotutkåpa från Vivo, enkelsadel och en del annat kul) som har all potential i världen att bli riktigt snygg.

Eftersom Lars vill ha en "riktig" list till benskölden och en sådan pressas på behövs ett valsverktyg - och just ett sådant har Mike precis köpt in till verkstaden. Därför åkte vi dit för att tillsammans med honom inviga det. Mike bjöd på kaffe, visade några av sina pågående (vissa mer sansade, vissa mer vansinniga) projekt och efter cirka två timmar, en hel del valsande samt en icke förumbar mängd svordomar satt listen på plats med fullt godtagbart resultat.

Jag kan tänka mig sämre sätt att inleda veckan.

iPhone-bild på valsandet. "Helvete! Det såg mycket lättare ut på YouTube-klippen från Piaggiofabriken."

Dagens:
Thåström - St Ana Katedral

No comments: