Saturday, July 23, 2011

Skönhet i instrumentform.

Micke, medlem i såväl The Crashbars som Stockholm Mods Scooter Club, spelade såklart på sin Rickenbacker när jag var på Club 5:15 sist.

Sitter en smula sliten efter gårdagsnatten och slökollar gamla musikklipp på YouTube. Och inser än en gång att Rickenbacker förmodligen är några av de snyggaste gitarrer som någonsin tillverkats.

Vore det inte för att jag redan har minst en gitarr mer än jag egentligen behöver och dessutom inte ens spelar i något band för tillfället skulle jag utan tvekan börja fundera på att skaffa en.
Duger de åt Paul Weller, Pete Townshend, Johnny Marr och Peter Buck skulle de garanterat duga åt mig också.

Dagens:
The Jam - This Is The Modern World

2 comments:

Anonymous said...

Har du överhuvudtaget testat en någon gång? De är inte särskilt praktiska....

Ronnie said...

Jadå, det har jag. Beror väl på vad man menar med praktiska tycker jag.

Om man är en solande gitarrist så nej - då är de inget vidare, det håller jag med om. Som kompgitarr tycker jag dock de verkar utmärkta!