Monday, July 25, 2011

Mums. Eller?

Idag tog jag en rejäl fullunch i form av falafeltallrik från Fröslunda Pizzeria här i Eskilstuna.
Deras falaflar är otvivelaktigt bland stadens bästa - och även om jag aldrig smakat deras pizzor har jag från relativt säkra källor hört att de ligger i topp även vad gäller dem.

Jag måste dock erkänna mig minst sagt en smula skeptisk till en speciell punkt jag upptäckte på deras meny idag - närmare bestämt chokladpizzan. En smått vansinnig kulinarisk skapelse bestående av de aptitretande ingredinserna tomat, ost, skinka och...chokladsås.

Chokladsås? Jag blev tvungen att läsa igenom menyn både två och tre gånger bara för att försäkra mig om att jag inte läst fel men, nej - det stod faktiskt chokladsås. Jag upprepar ingredienserna en gång till bara för att vara säker på att det går in ordentligt: pizzan innehåller alltså tomat, ost, skinka och CHOKLADSÅS!

Oh, så gärna jag skulle vilja ha varit en fluga på väggen vid brainstormingmötet pizzabagarna i Fröslunda hade då de kom på den idén.

Dagens:
Jakobinarina - His Lyrics Are Disastrous

2 comments:

DaFy © said...

Jag funderar på att testa den.

På riktigt.

Ska vi göra det ihop?
Du tar en veg och tar jag den?

Ronnie said...

Klart vi skall! När? Du bestämmer!