Friday, July 15, 2011

Båtliv.

Någon båtmänniska kommer jag aldrig att bli, det är då en sak som är säker. Båtar känns helt enkelt för stora, klumpiga, jobbiga, dyra i drift och ocharmiga för min smak. Ok - möjligtvis att jag kanske skulle kunna tänka mig att ta emot en skön gammal plåtskorv från 50-talet ifall någon fick för sig att slänga en efter mig. Typ den i Hajen ni vet...fast inte ens då är jag säker på att jag någonsin skulle komma mig för att faktiskt ge mig ut med den.

Jag kan dock inte förneka att det är ganska mysigt att vara på en båt en dag eller två. Det är något ganska rogivande med närheten till vattnet, det stilla guppandet, solen som reflekteras mot däck...ja, ni vet - allt det där folk brukar tala om när det skall försöka skildra den lite romantiserade bilden av hur det känns att vara till sjöss.

Detta, i kombination med att jag slutade ganska tidigt i tisdags, gjorde att jag valde att ta scootern ut till Sundbyholm för att spendera natten och onsdagsförmiddagen (då jag hade en rejäl sovmorgon) med Elle och hennes föräldrar på deras båt. Nu låg den visserligen kvar i hamnen hela tiden men det var ändå ganska fint. Solnedgång, vattenskvalp, stillsamt guppande, solen som reflekterades i däcket och så vidare...

...jag är fortfarande inte sugen på att skaffa båt, dock.

Dagens:
Arctic Monkeys - She´s Thunderstorms

No comments: