Saturday, May 07, 2011

Svåra val.

Varför måste allt alltid hända på samma gång för mig? Smaka bara på idag: vi har just kommit tillbaks från dop av Elles systerdotter Julina (där jag för övrigt agerade dopmusikant samt framförde en låt jag och Elle skrivit som dopgåva, men mer om det en annan gång).

Samtidigt som vi befann oss på denna trevliga tillställning körde mina vänner i Stockholm kortege ihop med en herrans massa andra scooterister under Stockholms Scooterpremiär.

Ikväll, eller snarare om ett par timmar, är vi inbjudna på 30-årsfest, men jag har sedan länge planerat ansluta mig till de andra i Stockholm för att gå på modsklubb. Som om det inte räckte med detta kör Elle och hennes kompisar sin klubb Paviljongen på Filial här i stan för första gången...och jag vill ju såklart helst inte missa hennes premiär som DJ heller.

Jag är, med andra ord, en smula rådvill i vad jag skall göra...och hur. Hyser dock just nu någon slags löst formulerad plan om att försöka hinna med ett snart gående tåg för att festa med mina scooterbröder i Stockholm, gå på modsklubb och sedan hinna med ett sent tåg hem igen i förhoppning om att kunna se åtminstone en liten stund av Elle bakom skivspelarna.

Önska mig lycka till!

Dagens:
Edwin Starr - Stop Her On Sight (S.O.S)

No comments: