Wednesday, April 20, 2011

Skärpning Ronnie...än en gång.

Nu har det gått nästan en vecka utan att jag skrivit här igen. Det är inte ok. Verkligen inte.
Men, det har ju trots allt blivit vår och jag har dessutom haft ett par minst sagt röriga dagar så det har helt enkelt känts som det funnits bättre saker att göra än sitta framför en datorskärm och knappa på ett tangentbord bara för sakens egen skull.

Just nu har jag dock en bra orsak att ta mig tid att skriva: jag sitter nämligen i fikarummet på min gode vän Kalles kontor i Stockholm, utan någonting dom helst att göra (har inte ens med mig en bok) och väntar på att han skall ha jobbat klart för dagen så vi kan bege oss hem till honom för att grilla. Det är inte alldeles omöjligt att en öl eller två slinker ned också.

Egentligen borde jag väl gå igenom lite av vad som hänt sedan sist, men det får komma i nästa inlägg (som jag härmed lovar mig själv dyrt och heligt inte skall dröja ytterligare en vecka). Jag skriver nämligen detta från min iPhone. Och den är visserligen bra på de flesta sätt men när det kommer till att knåpa ihop längre inlägg på en blogg måste jag tyvärr tillstå att den är långt ifrån optimal.

Så, tills nästa gång: nu skall det grillas!

Dagens:
Blondie - Heart Of Glass

No comments: