Thursday, March 03, 2011

Tjuvstart.

Idag var det äntligen dags. Årets första scootertur. Trots att det varit kallare och snöigare än på många år kom den faktiskt tidigare än vanligt. Jag brukar plocka fram dem kring påsk.

Fast, egentligen var det inte riktigt meningen att det skulle bli premiärturen. Egentligen skulle jag bara hämta hem Touringen från Smedjan (där den fått bo över vintern) till garaget via kortast möjliga väg för att kunna finjustera ett par grejer i lugn och ro hemma...men eftersom det otippat nog varken var särskilt kallt eller halkigt att köra blev det lite längre än så. Jag blev helt enkelt tvungen att köra en vända runt stan. Och svänga förbi mina föräldrar för att säga hej. Och åka och handla lite på Tuna Park.

Detta innebär knappast att jag kommer att börja köra dagligen än på några veckor minst. Det är jag lite för rädd om mig själv, och framförallt scootrarna, för att göra. Men det var skönt att få köra av sig lite i alla fall...och det är verkligen otroligt hur mycket lättare en kort tur genom stan på en italiensk tvåhjuling kan få allt att kännas.

Dagens:
Tony Christie - (Is This The Way To) Amarillo

No comments: