Monday, March 07, 2011

Uppstoppade djur, låtskriveri och caféer för hundar.

Vi hann med en hel del i helgen...samtidigt som vi på något konstigt sätt inte gjorde någonting vettigt egentligen.
Relativt lugn hemmafest med goda vänner i husets festlokal (komplett med snacks, dansbandsposters och små uppstoppade djur), promenad i solen samt ett par halvtaffliga försök från min och Elles sida att skriva musik tillsammans.

I söndags tog vi dessutom mod till oss och besökte slutligen Café Voff - hundfiket som öppnade på Klostergatan 14 här i Eskilstuna för ett tag sedan. Det är någonting med tanken på ett hundcafé som avskräckt mig hittills av någon anledning. Det känns liksom lite "hej, jag har inget liv och inga barn och kompenserar det med att skämma bort min hund" på något vis.

Jag måste dock erkänna att det faktiskt var ganska mysigt - jag drack kaffe och åt en ostfralla, Elle valde varm choklad och Qusan fick leverpastej med hundgodisgarnering.
Alla nöjda, helt enkelt.

Dagens:
Pet Shop Boys - Suburbia

No comments: