Thursday, February 03, 2011

Jag skruvar på allt.

Av någon anledning har jag en tendens att då och då spendera sena kvällar, ibland till och med nätter, med verktygen i högsta hugg - skruvandes, bankandes och ibland även svärandes.
Det är kanske inte så konstigt, utan snarare en naturlig del av mitt scooterintresse.

Igår var en sådan kväll. Jag skruvade, bankade och svor (inte så lite) hela kvällen. Faktum är att jag tror att klockan, trots att det var en vardagskväll, var bortåt halv två när jag slutligen ansåg projektet vara klart och gick och lade mig.
Inget konstigt med det egentligen - jag har en tendens att tappa bort (eller kanske snarare bara skita i) tiden när jag håller på med sådana saker och är dessutom sjukt envis vilket leder till att jag ofta vägrar ge mig förrän jag lyckats med vad det nu må vara jag håller på med. Även om det sunda förnuftet säger att jag borde gett upp för flera timmar sedan samt gått och lagt mig för att fortsätta en annan dag istället. Det är helt enkelt en del av min personlighet och inget ovanligt.

Något som dock var ovanligt var att det denna gång INTE var en scooter jag skruvade och hamrade på samt svor åt. Det var ett multigym.

Här vill jag passa på att klargöra att det inte är så att jag drabbats av någon slags hjärnsmälta och gått in i en hälsopsykos. Det är bara bostadsföreningen jag bor i som bestämt sig för att det var dags att investera i medlemmarnas hälsa och köpa in lite träningsgrejor, varav denna monstermaskin var en. Och på något märkligt sätt föll det på min lott att vara den som skruvade ihop skrotet. De tänkte väl kanske att jag var van vid verktyg...eller bara dum nog att inte säga nej, vad vet jag?

Hur som helst var det hela ihopskruvat och klart när jag väl gick och lade mig.
Nu är det bara för alla i huset att träna loss och göra sig redo för Beach 2011.

Dagens:
Johnny Cash - If You Could Read My Mind

No comments: