Wednesday, November 10, 2010

The white stuff.

Jag skulle kunna skriva något om hur mycket snö som fallit sedan igår.
Jag skulle kunna skriva något om att "är det inte lite märkligt att det snöar så mycket redan i början av november?".
Jag skulle kunna skriva något om att hur den gör det extra uppenbart att scooteråkandet nog är över för i vinter och att det känns trist.
Jag skulle kunna skriva något om att prognoserna om "den längsta och kallaste vintern på 1000 år" inte gör saken bättre.
Jag skulle kunna skriva något om hur irriterande det är att att allas facebookstatus plötsligt handlar om snö.

Jag skulle kunna skriva något om hur det ändå känns lite skönt att allt plötsligt blir lite ljusare på kvällarna.
Jag skulle kunna skriva något om hur allt plötsligt känns lite mjukare, fluffigare, mysigare och juligare på grund av det vita täcket det svepts in i.
Jag skulle kunna skriva något om hur all snö gjorde att det kändes som rätt läge att ta årets första glögg.
Jag skulle kunna skriva något om hur gott den smakade.

Men...nej. Det känns som om andra redan skrivit nog om snö, så jag postar ett asgulligt klipp på en kanin som chillar i en pool istället.



Dagens:
Nick Cave & The Bad Seeds - 15 Feet Of Pure White Snow

No comments: