Tuesday, July 06, 2010

Vem sade att sommaren är till för att vila upp sig?

I helgen var vi det bröllopsdags igen - denna gång var det min gamle bandkollega och vän Jesper som gifte sig med sin Karolina. Jag hade lovat Elenor att lämna kameran hemma, därför blir det ingen bild. Ni får helt enkelt ta mitt ord på att det var vackert.

Utöver detta har Blacksmiths utökats med ytterligare en medlem: min gamle arbetsgivare Micke drog nämligen till Västerås och mer eller mindre impulsköpte en PX -96 efter att ha varit sugen ett bra tag. Välkommen, Micke!
Vi har dessutom beställt patchar och klistermärken till klubben och hoppas på att de dyker upp inom ett par veckor.

Dessutom har jag bokat tatueringstid igen (det är äntligen dags att göra den där Lambretta-gaddningen jag funderat på så länge). Nästa onsdag är det dags. Och dagen efter har jag tid reserverad hos allas vår Lambretta-pastor Marcello för trimning av min Silver Special - vi drar till Dalarna med några goda scootervänner på fredagen och då kan det ju vara skönt att ha fått ordning på den ordentligt, tänker jag (och bara för att förekomma er andra Lambrettister som brukar läsa här kan jag säga att, ja - jag VET att det är minst sagt på gränsen till överpositivt att hoppas få allt att fungera fint på en dag).

Till helgen finns det en liten roadtrip via bil planerad - jag och Elle funderar på att dra till Värnamo och bevista min andre gamle bandkollega Eriks 30-årsfest och sedan spendera ett par dagar längst med Österlen.

Och emellan allt detta tänkte jag hinna jobba lite, börja pilla med en ordentlig hemsida, dona med lite grejer kring Eskilsphenia och i största allmänhet styra upp en del saker.

Som om det inte räckte med det tänkte jag dra och köpa en iMac dag. Bara sådär.

Det är med andra ord ett par hektiska, och potentiellt ganska kostsamma, veckor jag har framför mig. Men det kan det vara värt...väl?

Dagens:
Traste Lindens Kvintett - Kulorna Skall Rulla

No comments: