Thursday, June 10, 2010

Doppelgänger.

Mikael är inte bara en väldigt trevlig snubbe, han har dessutom ypperlig klädsmak.
Foto: Mattias Jälmestål.


Jag har just spenderat två dagar och en natt på Gotland. Även om resan egentligen var jobbrelaterad så blev den stora behållningen att se Gotland och Visby (jag har, otroligt nog, faktiskt inte varit där tidigare), sova i Anna och Hampus stuga (vi scooterister håller varandra om ryggen) och möta upp Mikel och Ronny från Vespa Club Visby.

Ja, precis - jag kunde naturligtvis inte låta bli att se till att få in scootrar i sammanhanget. Ronny var till och med vänlig nog att ställa sin Vespa Sprint -67 till förfogande så efter att ha ätit en god pizza och lärt känna varandra på riktigt - vi har nämligen tidigare bara haft kontakt via nätet. Det blev en lagom lång sväng längst med havet, fika i hamnen och slutligen en tur innanför murarna. Visbys kurviga, kuperade kullerstensgator utgjorde riktigt härlig körupplevelse. Att dessutom flertalet var enkelriktade så att man vågade dra på lite utan risk för obehagliga möten gjorde inte det inte direkt mindre kul. Detta, i kombination med den fina miljön, gör att jag härmed vill utnämna Visby till årets scooterstad. Grattis!

Jag blir nog tvungen att åka tillbaka snart - med mer tid för umgänge och scooterkörning den gången.

Dagens:
LCD Soundsystem - Drunk Girls

1 comment:

Mikael Dunker said...

Underbar bild från en underbar dag! Ser fram emot nästa besök! Då tar vi hela ön :-) Ni har ju fått ihop ett gäng smeder nu så det borde ju kunna bli hur grymt som helst!