Friday, June 18, 2010

Det är fantastiskt vilka underbara människor de varma sommarkvällarna lockar ut.

Igår hade vi mekkväll med Blacksmiths i mitt garage igen. Vi servade Nisses nyinköpta PX och fick den (tror jag åtminstone) att gå riktigt skapligt. Dessutom lagade vi hastighetsmätaren på min Touring (som inte fungerat på sisådär en tre år) samt fastställde förmodligen slutgiltigt felet på Råttan - en döende tändspole. En ytterst produktiv kväll, med andra ord.

Efter avslutat mekande var jag och farsan, som kvällen till ära medverkade, inte riktigt trötta än så vi fortsatte ned på stan för ett par öl - först på Royal Oak där vi stötte på en synnerligen otrevlig ung man och sedan på Josefs där vi stötte på en kaskadspyende medelålders kvinna på uteserveringen som, efter att ha hulkat färdigt bredvid bordet, kallade mig "söt och snäll" för att sedan beställa in en grogg till.
Eskilstuna uteliv at it's finest, helt enkelt.

Nu drar jag på bröllop i Ljungskile över helgen. Gott så.

Dagens:
Nirvana - In Bloom

No comments: