Friday, May 21, 2010

Pennybridge - AKA Lilla Cicilien

Foto: Elenor Kuhlin

För ganska exakt en vecka satte sig jag och Elenor på min Lambretta och begav oss mot Örebro för The Mondo Job. På lördagen skulle den gnällbältska huvudstaden nämligen förvandlas till stridsplats för scooterburna maffiafamiljer för en dag - åtminstone var det det lilla man kunde utläsa av den något hemlighetsfulla förinfo grabbarna i Mondo lämnat ut i förväg. Vi åkte dock inte hela vägen, utan stannade för mat, lite öl, förmek och övernattning hos Jörgen i Arboga på vägen innan vi tidigt på lördag förmiddag begav oss mot Pennybridge.

Där bjöds vi på ett scooterrace utan dess like - vi fick kryssa runt halva Närke i jakt på checkpoints, svara på frågor om Örebros kriminella historia, hämta pengar från skumma typer i parkeringshus, besöka Kumlaanstalten (eller i alla fall dess utsida), köra upp för gigantiska brinnande slagghögar, spela poker, ha en shootout med de andra lagen i form av Lazergame och sist men inte minst köra hinderbana och utföra en klassisk maffiatystning av Homer Simpson med hjälp av soft air-gun. Det var, kort sagt, bland de roligaste race jag någonsin haft äran att delta i. Och då har jag inte ens nämnt festen på kvällen där jag förutom att bara hänga och dricka öl DJ:ade och det dessutom tillkännagavs att vårat lag (som självklart hette Blacksmiths) bestående av mig, Elenor och min ständiga race-vapendragare Mats Kola, lyckats knipa bronsplaceringen!

Nu undrar ni säkert hur det kommer sig att jag inte skriver om det förrän nu om det var så jäkla roligt?
Förklaringen är lika enkel som självklar:
Sedan förra fredagens inlägg har jag bland annat tagit ett par öl med gamla vänner på stadens uteserveringar, jobbat en hel del, spenderat tid med att lära känna min nya kamera, hittat vad som kan vara världens snyggaste regnrock på Myrorna, bestyckat om och försett farsans Vespa med nytt blås (den fungerar till såväl hans som min stora glädje igen nu), besiktigat Touringen (som självklart gick igenom utan anmärkning), skrivit ett par nya låtar, varit på promenader i solen och picknickat.

Sist men inte minst har jag och Dawid färdigställt ytterligare en låt med vårat lilla synthprojekt (som numera fått namnet The Splinters). Den heter The Game Of Lying och jag föreslår att ni går hit för att lyssna och rösta på den - tydligen ligger vi på gränsen till att ta oss in Soundklicks top 100-lista under kategorin electronic!

Med andra ord har jag, precis som man bör när sommaren börjar kännas av på riktigt och energin återvänder, fokuserat mindre på internet än vanligt och istället levt livet på riktigt.
Makes sense, right?

Dagens:
The National - Bloodbuzz Ohio

No comments: