Tuesday, May 04, 2010

Fråga: hur vet man att man firar Valborg i Torshälla?


Svar: man tar en titt på brasan. Brinner lågorna i färger som de normalt sett inte borde göra (exempelvis grönt och blått) kan man misstänka att man befinner sig i Torshälla. Om resterna efter att brasan brunnit ned ser ut att kunna innhålla rester av solstolar, odefinerbara metallbitar och annat mer eller mindre onämbart kan man vara ganska säker på saken.

Med andra ord kan jag med ganska stor säkerhet säga att det var i just Torshälla, med Elles släkt, jag spenderade min Valborgsmässoafton. Det var trevligt.

I övrigt har jag, sedan mitt förra inlägg som publicerades för alldeles för länge sedan, bland annat fotat en hel del, mekat med Råttan och konstaterat att den inte har någon gnista (vet inte varför ännu eftersom jag inte hunnit/orkat felsöka så mycket, men misstänker en död tändspole) och varit på veteranmarknad i Västerås för att inhandla en del praktiska saker till garaget, tagit en öl på balkongen med Johan, spontantfikat med Dawid och Ellen som var på Parken Zoo-besök samt tagit tag i patch- och klistermärkesbeställning åt Blacksmiths. Gott så.

Dagens:
Jónsi - Go Do

No comments: