Saturday, April 17, 2010

Jag skyller allt på islänningarna.

Idag skulle jag ha varit i Stockholm och bevistat en workshop vi arrangerat med Lambretta Club Sthlm. Tino Sacchi, en av världens mest legendariska scootermekaniker/innovatörer, mannen bakom bland annat Mugello-cylindern till Lambretta och det motsvarande Imola-kitet till Vespa skulle ha kommit hela vägen från Italien för att ge mektips, berätta skrönor och anektdoter samt besvara alla typer av frågor vi som bevistade kunde tänkas ha.

Men, nej - på grund av ett visst vulkanutbrott sitter Monsignore Sacchi fast på flygplatsen i Bergamo och det hela har fått ställas in. Jag inser att det förekommer väldigt mycket klagosång över den askspyende skräphögen över hela nätet just nu och att det inte är direkt originellt att beklaga sig över den. Men ändå kan jag inte låta bli att gnälla lite och väljer att göra det genom att citera vad min gode vän tillika scooterkamrat David skrev om de förbannade islänningarna på Facebook:

"Först bygger de upp en banksektor som är många gånger större än landets BNP. Det kan man ju lätt räkna ut att det blir svettigt om något kraschar.
Sedan bygger de upp en massa lava som är många gånger större än landmassan. Och där kan man också räkna ut att det blir svettigt om något kraschar.
Vad tänker de på?"

Dagens:
Vilken musik som helst som inte är från Island.

No comments: