Wednesday, March 24, 2010

"Nytt" kök.

Åkte till Elles mormor för att fika här om dagen. Kom hem med ett litet köksbord med Perstorpsplatta (tyvärr var bordet ommålat till vitt, men man kan ju inte få allt man vill ha), stolar och en tavla.

Därför har jag spenderat kvällen med att i bästa husmodersstil klä om stolsitsarna och vi har nu gjort om lite i köket...det förhatliga barbordet från Ikea som jag varit så trött på har åkt ut. Likaså "tavlan" med filmaffischen från Hajen.

Det positiva (förutom att stilen på möblerna i köket nu är något så när konsekvent i hela lägenheten) är att det känns som om köket blivit dubbelt så stort. Det negativa är att väggarna plötsligt ser lite tomma ut. Jag blir väl helt enkelt tvungen att börja köpa mer konst för att fylla ut.

Dessutom stör jag mig om möjligt ännu mer än tidigare på det fula golvet.
Att lägga in en matta i köket känns inte riktigt bra, så det kanske blir till att helt enkelt lägga nytt golv i sommar. Rutigt vore ju inte helt fel...

Dagens:
The Flaming Lips - It Overtakes Me

4 comments:

Nissepetter said...

Snyggt!

anna said...

SNYGGT! :D

Mikael Dunker said...

Snyggt som fan! Vi lade in ett rutigt linoleumgolv i köket i förra lyan, klickplattor som var väldigt lättmonterade. Det blev så otroligt bra. Det fiffiga är ju att du inte behöver lägga nåt under eftersom du redan har ett plastgolv, och om ni flyttar kan du ta med dig det rutiga golvet om du vill.

Ronnie said...

Hmmm...det låter ju jäkligt smidigt. Man lägger de ovanpå den befintliga plastmattan alltså?

Det måste kollas upp!