Tuesday, February 02, 2010

Splittrad.

Jag brukar inte vara särskilt självutlämnande här på bloggen, det vet jag. Bloggande är kul men större problem, särskilt sådana som är lite känsliga, dryftar jag heller öga mot öga med vänner och familj.

Trots det tänker jag nu göra ett litet avkall från den saken och nämna att jag har en del saker att tänka på och ta ställning till på det musikaliska planet just nu. Saker som känns lite tråkiga och jobbiga att tänka kring på vissa sätt. Tänker inte gå in mer på detaljer än så just nu. De det gäller vet vad det handlar om och det är det viktiga.

Det må vara en klyscha, men ibland är att ägna sig åt musik tillsammans med andra väldigt likt ett kärleksförhållande. På såväl gott som ont och med allt vad det innebär av samhörighet, glädje, tvivel och ovilja att såra.

Det kommer såklart att lösa sig till det bästa på ena eller andra sättet, det vet jag. Men det känns inte mindre besvärande just nu för det.

Dagens:
Kaizers Orchestra - Dieter Meyers Institusjon

No comments: