Friday, January 29, 2010

Reklam.

"Ur min skivsamling" är ett fint gammal klubbkvälls-koncept här i Eskilstuna som, vilket man kanske kan gissa av namnet, går ut på att någon eller några spelar sina favoritskivor. Det man lyssnar på hemma, helt enkelt. Det brukar vara mycket trivsamt och trevligt, men tyvärr har det varit en paus på ett par år. Nu återkommer dock konceptet och nypremiären sker på Raw på torsdag. Då står personalen från Carlings här i stan för musikvalet.

Nytt denna gång är att det även kommer att vara någon (eller några) som spelar en enklare, mer akustisk spelning varje gång. Och denna första torsdagskväll har jag blivit tillfrågad. Det skall bli kul - trots allt är det inte så ofta jag spelar solo, även om jag skriver en hel del som av olika anledningar inte riktigt känns som om det fungerar i bandsammanhang och därför bara blir liggande. Ett utmärkt tillfälle att testa de låtarna inför publik med andra ord.

Det enda lilla problemet skulle väl vara att många av låtarna, just på grund av att de bara blivit liggande, inte är riktigt färdigskrivna. Ännu. Jag har dock ett par dagar på mig innan det är dags, så med lite tur blir det jag, min gitarr och ett gäng låtar som är lite mer än halvklara tills dess som dyker upp på Raw nu på torsdag.

Dagens:
Belle And Sebastian - White Collar Boy

No comments: