Monday, November 30, 2009

"What's this?" undrar Jack. Ja, inte är det snö i alla fall...

När jag sade att jag drömde om en vit jul var det inte riktigt detta jag syftade på.

I lördags åkte adventsljusstaken fram. Likaså julstjärnan till köksfönstret. Johan och Sara kom över. Glöggen värmdes. Vi såg på Tim Burtons The nightmare before christmas (den ultimata julfilmen). Vi drack lite mer glögg. Gick och tog en öl på Sylvia. Efterhängde lite i det Masserska/Petterssonska-residenset. Vaknade skapligt tidigt på söndagen. Gick på julmarknad i gamla stan. Tog det lugnt hemma. Avslutade dagen med ytterligare lite glögg samt Harry Potter.

Med andra ord skulle det ha varit en klockren första adventshelg och en skön start på det julmys jag är så svag för om det inte vore för den lilla detaljen att Eskilstuna plötsligt inte längre gick att se då jag vaknande på söndagsmorgonen - hela staden var nämligen insvept i en tjock, grötliknande dimma. Nåväl. "Det är ju i alla fall vitt", som en gammal vän sade.

Dagens:
Danny Elfman - What´s This?

No comments: