Friday, November 20, 2009

Filmblogg?

Insåg just att fyra av mina fem senaste inlägg på ett eller annat sätt varit filmrelaterade. Känns lite sådär, kanske. Fast å andra sidan: det är i alla fall ett avbrott från den senaste tidens frekventa scooterbloggande - och ett tydligt tecken på att säsongen är så gott som slut.

Bara för att fortsätta lite smått på filmtemat kan ju berätta att det verkar som om jag slipper fundera mer på hur jag skall göra med passet jag vann till Stockolms Filmfestival. Den drog nämligen igång i torsdags och jag har ännu inte sett röken av något festivalpass. Jag kontaktade faktiskt Sonic häromdagen och de beklagade att jag inte fått det samt förklarade att det inte var de som skötte utskicken utan att de bara vidarebefordrade vinnarnas uppgifter till festivalen som sedan skulle ta hand om det. Varför de sedan inte hört av sig till mig kunde de såklart inte svara på, men de lovade att höra efter och se till att jag fick ett svar från arrangörerna snarast. Det har jag ännu inte fått. Känns lite oseriöst av Stockholms Filmfestival och tråkigt för Sonic (även om jag såklart inte lägger någon som helst skuld på dem). Fast samtidigt lite skönt på sätt och vis - nu slipper ju jag vela över hur jag skall göra.

Idag har jag varit ledig som kompensation för att vi jobbade kväll på grund av öppet hus igår. Jag hade massor av högtflygande planer för saker jag skulle få gjort under dagen...och självklart har väldigt få av dem blivit verklighet. Skönt har det i alla fall varit. Dessutom behöver jag nog lite vila inför en helg innehållandes bland annat studiohäng med The Profondo Rosso (vilket drar igång om ganska exakt en timme) samt återföreningsfest med gänget som anordnade Kalles svensexa i somras.

Dagens:
Liars - Mr. You´re On Fire Mr.

No comments: