Tuesday, November 03, 2009

En passande förklädnad.

På halloween-festen i lördags var jag utklädd till vampyr. Eller, tja, utklädd och utklädd - jag hade på mig en kavaj och ett par huggtänder. Kändes som en passande utstyrsel eftersom det är något väldigt snett med min dygnsrytm. Jag vaknar på morgonen och är totalt desorienterad tills jag ätit frukost och druckit ett par koppar kaffe - då är jag tillräckligt vaken för att ta mig till jobbet. Känner mig oftast ok där så länge jag håller mig sysselsatt, men när jag kommer hem kan jag knappt hålla ögonen öppna och slocknar allt som oftast på soffan ett tag. Vaknar ännu mer förstörd för att sedan sakta piggna till för att slutligen vara klarvaken lagom till kvällen - med resultatet att jag inte kan somna när det väl är dags att gå och lägga sig.

Den logiska slutsatsen att dra av detta är att jag inte borde sova på eftermiddagen (hur mycket både jag och hunden än uppskattar den lilla tuppluren ihop i soffan) eftersom det antagligen är den som gör att jag inte kan somna på kvällen. Därför har jag de sista dagarna försökt tvinga mig själv att inte slockna (till hundens stora besvikelse). Och ändå sitter jag här nu. Halv tolv. Pigg som en lärka.

Jag kanske helt enkelt borde skaffa ett nattjobb?

Dagens:
Julian Casablancas - 11th Dimension

No comments: