Thursday, September 10, 2009

Make it stop! MAKE IT STOP!

Jag såg ett Seinfeld-avsnitt igår i vilket George var irriterad för att han fått Master Of The House från Les Miserables på hjärnan och nu inte kunde sluta nynna på den. Som vissa av er säkert redan vet är ju musikaler i allmänhet, och Les Miserables i synnerhet, en av mina största guilty pleasures så självklart spenderade jag på grund av det resten av kvällen gnolandes på denna lilla visa.

Efter att ha irriterat sig på mitt nynnande en stund fick Elenor nog och uppmanade mig att lyssna på hela låten istället eftersom det lär vara det mest effektiva sättet att bli av med en låt man hakat upp sig på. Det visade sig vara en dålig idé - plötsligt hade jag nämligen inte bara refrängen utan hela låten rullandes på repeat i huvudet.
Jag gjorde en kvällsmacka: "Welcome monsieur, sit yourself down and meet the best inkeeper in town"...
Jag gick på toaletten: "Food beyond compare, food beyond belief, mix it in a mincer and pretend it´s beef"...
Jag gick ut med hunden:"Kidney of a horse, liver of a cat, filling up the sausages with this and that"...
Jag försökta somna för natten: "Charge 'em for the lice, extra for the mice"...
Jag vaknade i morse: "Enter monsieur, lay down yer load"...
Hela jävla dagen: "Master of the house! Keeper of the zoo! Ready to relieve them of a sou or two"...

Jag blir tokig! Och jag som inte ens brukar kolla på Seinfeld i vanliga fall...



Dagens:
Gissa?!

No comments: