Wednesday, September 02, 2009

Friskt vågat, hälften brunnet...

...är en gammal skön klyscha man brukar höra i elsammanhang. Efter att slutligen ha fått nog av mina in-earlurar som hela tiden trillar ut var det med den devisen ringades i huvudet jag idag plockade fram lödkolven för att, men en ny teleplugg inköpt på Classe O, försöka laga mina Koss PortaPro som började glappa för över ett år sedan.

Jag har inte lödit någonting sedan jag för ett antal år sedan gav mig på att laga ett par trasiga gitarrkablar med smått katastrofal utgång (ok - i ärlighetens namn har jag använt kolven på ett par grejer till scootrarna också, men eftersom de kablarna jämförelsevis är tjocka som en sojakorv och därför nästan omöjliga att misslyckas med räknar jag inte det).

Nu, ett par timmar, x antal brännblåsor och en lång radda svordomar senare fungerar lurarna fint igen. Det känns bra att ha lyckats - även om jag misstänker att en elektriker skulle ha en hel del att säga om utseendet på mina lödningar...

Dagens:
Miike Snow - Plastic Jungle

No comments: