Sunday, August 30, 2009

Det är såhär alla efterfester borde vara.

I fredags gjorde jag mitt första DJ-gig på länge - sedan Hultsfred, faktiskt (då räknar jag inte med spelandet på Kalles bröllop). Det var dock inte bara 2 band och jag som stod för kvällen underhållning på Raw. Störningsjouren var där också. Jag stötte på dem redan under årets Hultsfredsfestival, där de bland annat såg till att det gick rejält överstyr på backstageområdet - och nu var det alltså Raws tur att få sig en ordentlig dos dekadent vansinne. De dök upp utklädda till ett kringresande cirkussällskap, beväpnade med bland annat piskor, megafon och en hårtrimmer. Därefter satte de igång att hota folk till dans med piskorna och megafonen, kräva att få hälla glitter över de som stod i kön till entrén, snagga folk på dansgolvet (till det facila priset av tio kronor) för att sedan avsluta hela kvällen med att ta dansa i mer eller mindre avklätt tillstånd på bardisken under kvällens sista timme.

Det var dock inte förrän efter stängning det spårade ur totalt - då sparkade nämligen en spontan efterfest igång på gatan utanför, kompad av någon slags klezmer/jazz/ompa-ompaband (som jag aldrig fick riktigt klart för mig ifall de hörde till Störningsjouren eller var medlemmar i något av de två band som spelat under kvällen). Festen pågick till bortåt halv fyra och...ja, utan att avslöja för mycket kan jag väl säga att Störningsjouren gjorde skäl för sitt namn. Totalt vansinnigt och jag är fortfarande en smula överaskad att inte polisen kom och avbröt under nattens gång.

Igår kväll åkte vi ut till Elles syrra och hennes kille strax utanför Torshälla för att grilla och umgås med släkten Kuhlin - en ganska märkligt motpol till de utsvävningar man bevittnat den föregående kvällen.

De av er som nu undrar vad tusan Störningsjouren är hittar lite om dem här.

Dagens:
Någon av dem som spelades på fredagens efterfest.

2 comments:

Kunt said...

Drugs are good!

Var där nakna fruntimmer med?

Ronnie said...

Måste erkänna att jag inte riktigt förstår vad droger har med saken att göra, men...

Jovars, det var iaf lite halvnaket på både den kvinnliga och den manliga sidan.