Tuesday, July 21, 2009

Skojigt värre.

Jag lyfte telefonen och ringde min mammas mobil för att höra hur de hade det hos våra släktingar i Småland.

Okänd man: Länssjukhuset Kalmar.
Ronnie: Oj...nu har jag nog kommit helt fel.
Okänd man (med allvarlig röst): Vad är ditt namn, då?
Ronnie: Jag heter Ronnie.
Okänd man: Och vem sökte du?
Ronnie: Min mamma - Kristina Gavelin
Okänd man (nu med gravallvarlig röst): Då är jag rädd att du tyvärr inte ringt fel...
Ronnie:....
Okänd man: Är du kvar?
Ronnie (tvekande):...ja...
Okänd man: Haha! Klart du kommit rätt. Det här är Kenta. De sitter här bredvid med varsin snaps.

Kenta är min mosters man. Han anser sig uppenbarligen vara en komiker av rang. Jag ställer mig något mer skeptisk till det.

Dagens:
Johnny Boy - You Are The Generation That Bought More Shoes And You Get What You Deserve

No comments: