Thursday, June 25, 2009

Somliga dagar är bättre än andra.

När jag läser andras bloggar är det nästan alltid de negativa, gnälliga, bittra inläggen som är roligast. Faktum är att jag läser vissa bloggar regelbundet enbart därför att författarna är just negativa, gnälliga och bittra. Glada, postiva saker brukar nämligen tyvärr vara ganska tråkiga.

Trots det kommer jag nu att vara överväldigande postiv. Jag har nämligen spenderat dagen i solen utanför garaget, lyssnandes på bra musik från min iPod och fixandes med scootrarna. Jag har äntligen fått ordning på alla fälgproblem och har nu kompletta bultsatser både fram och bak . Passade på att tvätta av den också. Jag har börjat med bakbromsen på Vespa Touringen som pajjade på vägen hem från Örebro för ett par helger sedan. Ren och skär terapi.
Imorgon kanske jag tar tag i P200:an - vore skönt att få den på vägarna igen.

Därefter begav jag mig ned till ett soligt Vilsta där det var veteranfordonskväll: massor av bilar, ett par MC och en scooter (min). Nu sitter jag och suger på en öl. Vi funderar på att gå ut och sätta oss i kvällssolen.

Som om det inte räckte med det blir det eventuellt (med betoning på eventuellt) scooterutflykt och camping med några av mina klubbkamrater i Lambretta Club Sthlm lördag till söndag. Och jag har dessutom nästan sju veckors ledighet kvar.

Vissa dagar är det helt enkelt svårt att vara bitter.

Dagens:
Stevie Wonder - I Wish

No comments: