Friday, May 22, 2009

Och så var det dags igen...

En hel del tid sista veckan har vigts åt att få Lambrettan att gå som jag vill. Igår tog jag en ordentlig provtur med Elenor bakpå och kunde konstatera att den äntligen verkar både starta utan problem och tickar på fint. Ok, något fartmonster är den inte (särskilt inte när man kör 2-up) men det räcker för att jag skall våga ta den till Örebro och Bandits Race imorgon. Vi drar tidigt -riktigt tidigt- på morgonen och kommer hem någon gång på söndag (antagligen sent - risken är överhängande att jag inte kommer att vara i körbart skick förrän framåt eftermiddagen/kvällen).
Förhoppningsvis kommer jag både dit och hem utan att behöva ta bärgningshjälp den här gången. Den har ju inte varit direkt pålitlig de sista gångerna jag valt att köra den till något run...

För övrigt lyssnar jag medan detta skrivs på Madness nya; The Liberty Of Norton Folgate och är positivt överaskad. Såg framemot att få se dem på Hultsfred i sommar redan tidigare, och nu är jag ännu mer taggad. Då tänker jag stå längst fram i porkpie-hat och kängor. Så är det bara.

Dagens:
Madness - The Liberty Of Norton Folgate

No comments: