Tuesday, March 17, 2009

Tisdagen den 17:e mars i tre punkter.

Den gångna dagen har kännetecknats av tre saker:
  1. Sol - det fanns en tid då jag inte hade några som helst problem med vintern. Tvärtom tyckte jag den var rätt mysig. Numera lider jag dock mer och mer för varje vinter som passerar. Därför känns det mer än välkommet nu när solen värmer ens rygg och snötäcket börjar smälta bort. Det enda smolket i bägaren är väl att jag ännu inte kommit mig för att ge någon av scootrarna en rundsmörjning inför våren. Idag hade varit en perfekt dag för årets premiärtur.

  2. Promenader - först promenerade jag närmare en timme i skogen tillsammans med en elev. Sedan promenerade jag hem från jobbet (åtminstone en stor del av vägen - jag fick skjuts till ÖB). Efter en liten paus hemma i väntan på Elenor promenerade vi sedan hem till Ljungman och Anna för fika.

  3. Nyheten om The Stone Roses stundande återförening - trots att det här för oss med anglofila tendenser är en nyhet i paritet med vad Jesus återuppståndelse skulle vara för en djupt troende kan jag inte låta bli att oroa mig för att det kommer att bli madchesterpopens motsvarighet till Episod 1 av Star Wars: vansinnigt efterlängtad, otroligt uppskriven och i total avsaknad av det mesta man en gång älskade.
Dagens:
The Stone Roses - I Am The Resurrection

No comments: