Monday, February 16, 2009

Suits you, sir!

Igår blev jag, tack vare farsan, en kostym rikare. Dock var den av två-knappsmodell, vilket inte känns helt klockrent för mig. Har alltid föredragit tre knappar (antar att det är mina mod/skin/scooterist-preferenser som spökar).

Vet sedan tidigare att de flesta är skeptiska till att låta ändra kostymer med tvåknäppning och lägga till ytterligare en knapp eftersom det ofta förstör snittet på slagen samt ändrar passformen. Trots det tyckte jag det var värt ett försök och tog därför med mig kavajen till en skräddare i staden jag tidigare anlitat för att sy om en rock med gott resultat. Hon konstaterade att det i just det här fallet var fullt möjligt att göra ytterligare ett knapphål och sedan lägga ut tyget vid slagen för att bibehålla en något sånär rak linje. Dessutom ville hon bara ha 140:- för jobbet och kunde ha den klar till på fredag!

En mycket trevlig början på min lediga vecka, måste jag säga.

Dagens:
The Beatles - The Fool On The Hill

5 comments:

Danne Fyris © said...

Annars brukar dom ju vara bitska, som det här:

http://www.youtube.com/watch?v=umwmGim4ksA

Danne Fyris © said...

Men du...

Namedroppa please, jag
har en kompis som behöver en ny
zipper på sin 30års present.

Ska berätta för honom om skräddaren.

Ronnie said...

Haha...den gamla klassiskern hade jag helt glömt! :-)

Fennech Fashion, vid gamla busstationen. Skall inte svära på det, men jag TROR faktiskt att det är Erik S mamma...

Ronnie said...

Ett blixtlås kan väl iofs vilken klåpare som helst fixa? Jag brukar lämna in sådant till skomakaren i Fröslunda bara...han är sjukt billig. Tror jag betalade 30:- för att fixa blixtlåset på Fred Perry-bagen jag fick av dig för måååånga år sedan!

nature boy said...

de e eckes mamma!