Sunday, February 15, 2009

Kvittra, då.

Jahapp. Precis när man börjat få fason på allt med bloggande, Facebook och så vidare börjar folk runt omkring en att hetsa om Twitter, och nördig som jag är finns det såklart inget annat att för mig att göra än att skaffa mig ett eget konto och sätta igång. Enligt utsago skall det vara än mer beroendeframkallande än till exempel Fejjan - med andra ord livsfarligt om man är som jag.

Förutom nya internetsiter att kolla en gång vart tionde minut bjöd helgen på Anna Ternheim. Hon spelade på Lokomotivet, och det var fantastiskt bra. Efter konserten fortsatte vi till Raw där Yvonne-Dellan skulle spela skivor. Det var inte fullt lika bra - förmodligen var han full som en alika. Eller, med tanke på låtvalen hoppas jag i alla fall det. Följdaktligen blev vi hängande i restaurangbaren tillsammans med Gyysch istället. Han hade Sambuca.

I morse vaknade jag med linserna på. Alltid ett tecken på att man haft en bra kväll.

Dagens:
Anna Ternheim - A French Love

2 comments:

Mikael Dunker said...

Shit, jag skulle nog trilla dit jag med. Håller med borta från Twitter och siktar in mig på att försöka få ordning på Flickrbilderna först!

Snygg bluesman förresten, stämningsfullt. Såg Ternheim för ett drygt år sedan, jäkligt bra!! Funderar på att se henne igen (spelar i Gävle nu i vår och Konserthuset är grymt schyst, sjukt bra ljud och man ser kanon överallt).

Danne Fyris © said...

det är 2000-talets prylbögeri.

MEst tekniska prylar och flest utlopp för kreativitet och tankar.

Älskar att blogga o twitter.

Den fria tanken är FRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!