Friday, February 13, 2009

Möt Ronny.

Vafalls? Så där stavar jag inte mitt namn!

Ronny bor i Zambia. Där hjälper han tydligen "en fattig familj som tar hand om föräldralösa barn". Det är egentligen min far som fått honom i present av goda vänner, men jag får ta över honom. De gav honom fyra getter - döpta efter mig, brorsan, mamma och pappa. Enligt uppgift kommer Ronny att vara viktig för den fattiga Zambia-familjens överlevnad. Exakt på vilket sätt han kommer att vara till hjälp framgår inte. Jag kan inte göra mer än hoppas att det inte har någonting att göra med getkorv - det skulle sätta en käpp i hjulet för mina planer på att hämta hem Ronny och starta en minicirkus a'la Bodil.

I så fall får jag väl satsa på en karriär som ersättare för Lasse Berghagen istället. Igår kväll trubadurade jag nämligen av någon outgrundlig anledning för ett gäng smått berusade pensionärer och det verkade uppskattat. Jag har ännu inte riktigt bestämt mig för om jag skall vara smickrad eller skämmas.

Dagens:
Morrissey - Something Is Squeezing My Skull

1 comment:

Anonymous said...

Hej Ronny! =)

Vad hände med den där geten på Robinson-ön? Kanske kan det vara en ledtråd?