Thursday, February 26, 2009

Mitt namn är (tydligen) Gabardin.

Satt och tänkte på det här med smeknamn...
Sista tiden har flera personer, så gott som oberoende av varandra skämtsamt börjat kalla mig för Gabardin: en scooter-kompis, en kille på jobbet, min arbetsgivare på Raw samt en bartender på samma ställe.

Kanske inte världens coolaste smeknamn, direkt. Men jag blir hellre kallad Gabardin än Rompa i alla fall. Det sistnämnda ger mig obehagliga associationer.

Apropå Raw var jag där igår och kollade på Jonathan Johansson. Gillar en del av det jag hört med honom men måste tyvärr säga att han var helt fantastiskt tråkig. Ni vet uttrycket "inte hälften så roligt som (valfri artist/band du gillar)? Det är otillräckligt när det gäller gårdagskvällen. Vi gick faktiskt hem och lade oss innan han ens spelat färdigt. Det säger en hel del när det handlar om mig.

Dagens:
Sonic Youth - Death Valley '69

4 comments:

Ines Karin Helena Roskvist said...

Arbetsgivare på rå? Är det Ruccola du tänker på?

Ronnie said...

Vem annars?

Ines Karin Helena Roskvist said...

Johan "Rob Halford" Bergqvist? Men Rocco är väl knappast nått smeknamn?

Ronnie said...

Nej, jag hade råkat radera en del av inlägget såg jag nu. Därav blev det en smula oförståeligt...

Det är alltså inte Rocco som har ett smeknamn, utan han har kallat mig Gabardin. Det är rättat nu!