Thursday, February 19, 2009

Jag blir så trött...

Telefonförsäljare: Hej, jag ringer från (ohörbart mummel) angående dina premiepensions-fonder.
Ronnie: Nej tack, jag är redan bunden till ett föredrag som sköter det åt mig.
Telefonförsäljare: Men man blir inte bunden, man betalar bara i förväg.
Ronnie: Ja, men hur som helst har jag betalat för ett år i förväg.
Telefonförsäljare: Ja, men det är därför vi erbjuder ett år gratis.
Ronnie: Nej, tack. Jag är inte intresserad.
Telefonförsäljare: Varför inte?
Ronnie: Jag är inte intresserad! Orkar inte hålla på och strula mer nu.
Telefonförsäljare: Inte strula!? Men vi erbjuder...
Ronnie (riktigt irriterat): Jag är inte intresserad!!
Telefonförsäljare: Underbart (lägger på i mitt öra).

Igår träffade jag någon jag tidigare bara pratat med via internet. Vi tog en öl och gick på stå-upp kväll på Café Sylvia. Lite som en mandate - fast utan datingdelen, då.

Dagens:
MSTRKRFT - 1000 Cigarettes

1 comment:

Anonymous said...

Jo tack det var trevligt. Hahaha, mandate. Mina kollegor hade svårt att få sina huvuden kring det konceptet.

Behold:
http://www.youtube.com/watch?v=J5z4Vs26-TI