Saturday, February 07, 2009

Ändå kan jag inte låta bli att känna det lite som om jag just bjudit en god vän på hans första sil...

Det här är Jocke - vän, bandkamrat och från och med idag scooterist. I förmiddags släpade jag mig upp, en smula sliten efter gårdagens spelning, och följde med honom för att titta på en Vespa 50 (vars tidigare ägare Modde hittas här eller i länklistan till vänster). En snabb genomgång visade att den endast tycktes vara i behov av lite småfix, så när vi åkte hemåt någon timme senare var affären klar och Jocke scooterägare.

Det här ger 50 procents ökning av de aktiva scooteristerna här i Eskilstuna. Förhoppningsvis gör Johan den 100-procentig inom en inte alltför avlägsen framtid...










Da
gens:
Franke - Vändkors

9 comments:

sugplopp said...

Han är kär i hojen.
Jag är en joy-sprajder!

Ronnie said...

Sannerligen! Din plats i himlen är säkrad nu.

Wally said...

Kom igen nu Masser!

Anonymous said...

ettan kom, tvåan kom, trean kommer så småningom.

Förresten, wally. Din avatar är SJUKT lik mitt körkortsfoto.. alltså innan min genflora gjorde sitt rätta och förpassade mig till livstids möss-straff.

värt.

Håll utkik åt mig då! känns lite som det kommer bli lite LA av detta. Blood in blood out liksom.

Ronnie said...

Jag kollar alltid åt dig, Johan. Det vet du.

Gyysch är också sugen har han sagt. Snart är vi fler än Stockholmarna.

Anonymous said...

På min ära! Hur mycket fick han ge för det där spektaklet?

(Smider planer för hur jag ska övertala min fru att jag har förtjänat en ny leksak)

sugplopp said...

App-app-app-appa. Det där, min vän är inget spektakel.

Mikael Dunker said...

Vespan är svinfin, gillar cremevitt. Grattis till ett schyst köp!

Bra med Vespapepp i Eskilstuna, nu får vi ta och tagga till ytterligare nåt snäpp i Gävle också. Bigge är på G med renoveringen, se http://biggesvespa.blogspot.com så det kan mycket väl innebära att vi dyker upp på Eskilsphenia i vår!

Anonymous said...

Come on join the joyride! Som avskyvärda Gessle skulle sagt!

Välkommen till svängen!

Tvungen att testa och kommentera och det verkar ju ha gått bra trots att jag kommer från ett annat bloggformat.