Wednesday, January 21, 2009

03:00 (cirka).

Till en början förstod jag inte vad som väckt mig. Faktum är att jag till en början knappt ens var medveten om att jag vaknat. Efter ett kort ögonblick blev jag dock varse det ihärdiga tjutande plastmonster som tvingat mig ur mina drömmar. Telefonen. Jag uppbådade alla mina krafter för att tvinga upp ena ögonlocket och titta på klockan. Hon var strax över tre på natten.

I mitt förvirrade, sömndruckna tillstånd lyckades jag inte göra mycket mer än peta lite på Elenor som kravlade sig ur sängen för att svara. Det var hemtjänsten. De undrade om hon kunde hoppa in och vikariera idag. Trots att de redan ringt en gång igår eftermiddag och hon då meddelat att hon var upptagen hela veckan.

Arbetsmoral, vikariejourer och eventuella krissituationer i all ära - vad är det för slags människa som ringer klockan tre på natten bara för att fråga om någon kan jobba?

Vissa behöver faktiskt sin skönhetssömn.

Dagens:
Asobi Seksu - Layers

No comments: