Sunday, December 07, 2008

Vem är Jari?

För andra söndagen i rad har jag blivit väckt av att någon ringt och berättat att deras son inte kan komma på träningen. Tydligen har någon form av sportklubb i Stockholmsområdet lyckats få någon siffra fel i numret till deras tränare (som antagligen heter Jari eftersom personerna som ringt vid båda tillfällena sagt "Tjenare, Jari!" trots att jag svarar med mitt namn i telefon) därmed uppgett mitt mobilnummer istället. Lite lustigt att bli väckt av någon som tror de skall få prata med en fotbollstränare (eller vad det nu kan vara för sport det gäller). Sportig var nämligen det sista jag kände mig i morse efter en lördagskväll med inflyttningsfest följt av BGWIO på Raw.

För övrigt bestämde beslutade jag mig i fredags för att slutligen överge min trogna 30gb iPod Video till fördel för en sprillans ny 120gb iPod Classic. Min gamla trotjänare befinner sig numera i Elles ägo. Nog för att den börjar bli seg och att batteritiden inte är vad den en gång varit, men jag har inte hjärta att förpassa något jag spenderat så många trevliga stunder med till elektronikhimlen och beslutade mig därför för att låta henne ta över vårdnaden tills den är helt slutkörd.

Det enda minuset med min nya pod är färgen. De tillverkas inte i vitt längre - därför valde jag en svart. Den är visserligen ganska snygg, men förstör min i övrigt så väl genomtänkta helvita datorhörna. Förjäkligt.

Dagens:
Pete Molinari - There She Still Remains

3 comments:

Anonymous said...

Ja hur kan de överge ursprungsfärgen? Det är ju ett svek av rang...

Danne Fyris © said...

du.

Lyssna på mej nu.
Här har du världens läge till bus.
Öppet mål som Jari kanske skulle säga.

Du kan driva den jäveln som ringer till vansinne. Driv bara.

Säg at denne fått foten, är ett fyllo eller stäm träff osv.
Kanske lite grovt, men kör på
någon annat bus, säg att träningen nästa vecka är inställd.

kan bli kul.

Ronnie said...

På söndag skall jag vara beredd! Ringer någon då igen skall jag inte bara spela med, utan även banda samtalet.