Saturday, December 13, 2008

Here we go.

En smärre epidemi har härjat på skolan där jag jobbar i veckan. Folk har blivit sjuka till höger och vänster - såväl elever som personal. Jag har på något mystiskt sätt klarat mig, men min kollega har varit hemma sedan i måndags. Det kan stundtals vara jobbigt nog när man är två, därför befarade jag att jag skulle vara helt slutkörd efter att ha försökt få verksamheten att rulla skapligt på egen hand i en vecka (vi har nämligen vikariestopp just nu).

Men icke. Istället känner jag mig piggare än på länge. Så pass pigg att jag gick på Buzz-turnering hos Ljungman och sedan fortsatte ned till Raw för att kolla in Juvelens spelning (det var halvtråkigt men lät helt sjukt bra - inte ofta man ser ett gig och tänker "shit, vilken grym basist!" vilket jag gjorde igår) trots att det idag bär av till Gbg för att delta i Blues Scooterclubs julbord/fest. Det kommer, såklart, att bli grymt kul.

Jag har sagt det förut och säger det nu igen: vila är överskattat.

Dagens:
Toots & The Maytals - 54-46 Was My Number

3 comments:

Anonymous said...

du har dessutom fått noll kommenatere på inlägget hahaha

Ronnie said...

Jag antar att ovanstående kommentar egentligen var ämnad för förra inlägget...

Och, ja - det är förjävligt. Folk förstår inte vad de går miste om. ;-)

Anonymous said...

jag kunde ju inte lämna det på "rätt" inlägg för då skulle min kommentar inte stämma längre... krångligt.