Wednesday, December 31, 2008

Den värsta tiden att blogga är kring nyår.

Jag gillar inte att göra nyårsinlägg. Av någon anledning känner jag att de antingen måste innehålla fyndiga reflektioner om det gångna året eller genomtänkta årsbästa-listor om allt mellan himmel och jord. Båda dessa alternativ ger mig prestationsångest och plötsligt finner jag mig, precis som jag gjorde med inlägget igår, sittandes framför datorn i timmar utan att få till något vettigt.

Nu har jag slutligen resignerat och gett upp tanken på att få till något kul, intressant eller genomtänkt. Istället nöjer jag mig, återigen i likhet med igår, med att konstatera att några av de saker jag kommer att minnas bäst från 2008 är:

...att något otippat få en av mitt livs bästa konsertupplevelser på Debaser Medis.
...att få världshistoriens bästa 30-årspresent av Elle och följdaktligen fira födelsedagen i London.
...att köra i kortege med hundratals andra scooterister under EuroLambretta i Blekinge.
...att se alldeles för många konserter för att kunna välja ut en favorit och känna sig som en packad fjortis på Roskilde-festivalen.
...att åka på västkust-semester med en sönderkörd Merca och komma komma hem med en Lambretta i bakluckan.
...att ha en hund som springer runt med strut på huvudet.
...redneck-tequila vid PG och Schampans sommarstuga.
...alla trevliga stunder med goda vänner: Ljekatten på Dannes och under fläkten sent på nätterna, TPR i en segelbåt på Mälaren, EAHC-crew på landet och i lägenheter, alla scootervänner på diverse pubar, lägergårdar och festlokaler runt om i Sverige - och så vidare.

Jag har förmodligen utelämnat ett rejält antal minnesvärda händelser nu, men så här får det räcka.

Tack för ett fint år - till er alla.

Dagens:
The Walkmen - In The New Year

No comments: