Friday, November 14, 2008

Kan ingen bara förbarma sig och föra in grabben på rätt spår?

Jag följer inte Idol för fem öre och har bara sett lösryckta fragment av avsnitten denna säsong samt diverse YouTube-klipp som folk sagt att jag "måste" kolla upp.

Ärligt talat förstår jag inte grejen med deltagarna för fem öre. De känns bara ganska menlösa i mina ögon. Jag gillar inte ens han Lars, som enligt så många andra verkar vara killen som kommer att föra in indie i medelsvenssons julstuga. Jag tycker mest synd om honom. Han verkar vara en skön snubbe som halkat in på ett bananskal och nu inte riktigt vet vad han skall göra med sin nyfunna framgång.

Allra mest synd tycker jag dock om Johan Palm. Lillkillen med tantfrisyr och målbrottsröst som rör sig som en marionettdocka, ni vet? Jag får instinktivt någon slags storebror/faderskänslor när jag ser honom och vill bara ta honom under mina vingar för att föra honom bort ifrån de ondskefulla producenterna och kvällstidningarna. För nu - nu är det på väg att gå helt åt pipsvängen.

Droppen blev när jag upptäckte nedanstående filmklipp på Aftonbladets hemsida. "Här slår Johan Palm sönder sin elgitarr! Se honom leva ut sina rockdrömmar!" stod det. Eller något liknande i alla fall.

Och visst, vilken tolvåring (enligt internet är han 16, men jag vidhåller ändå att han inte är ett år äldre än tolv) tycker inte att det verkar skitcoolt att trasha en elgura? Problemet är att det inte ser ett dugg tufft ut när man knappt orkar lyfta gitarren och dessutom gör det under en arrangerad fotosession för kvällspressen. Att stackaren dessutom börjar beklaga sig över att han fått en sticka i fingret av gitarren är verkligen spiken i kistan.

I länktexten till bilderna som fotosessionen resulterat i skriver Aftonbladet "Varning: rockiga bilder". Men tyvärr:
Det här är ungefär lika mycket rock som Good Charlotte är punk.



Dagens:
Vive La Fetê - Noir Desir

5 comments:

Anonymous said...

men gode gud.
hur jävla monmgo får man vara egentligen?
dumt att han försvinner.
hoppas att jag aldrig mer får se honom igen. fan va ja hatar honom!

hugg.

ps. ikväll???

Anonymous said...

Ja, det är inte Paul Simonon direkt...

Anonymous said...

Det är så mycket colare att tända på en gitarr i skogen när man är 30?

Ronnie said...

Haha...nä. Kanske inte - men det visar iaf på viss humor något vissa verkar sakna.

En annan sak som kanske inte är så cool är att lägga spydiga kommentarer anonymt på internet. ;-)

Ronnie said...

För övrigt har jag inte tänt på någon gitarr. Jag råkade bara vara i närheten när någon annan gjorde det.